|
LAS - Praszka 2005 Oficjalne forum Letniej Akcji Szkoleniowej - Praszka 2005
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agaopole
Administrator
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 15:38, 12 Sie 2005 Temat postu: Pląsy, piosenki, zabawy, itd.... |
|
|
Każdy z nas, zna jakąś fajną zuchową/harcerską zabawę, piosenkę, pląs itd., której mógłby nauczyć innych. Teraz mamy okazję, aby nauczyć się czegoś nowego, nieznanego nam wcześniej:-). Tak, więc, piszcie...Zobaczymy jak nam to wyjdzie:-).
POZDRAWIAM!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Martósia
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:59, 17 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
To ja zam kilka baaaaardzo fajnych pląsów, a idzie to mniej więcej tak: fajny zuszek tańczy, fajny gumiś tańczy, fajny aktor tańczy, fajny strażak tańczy,fajny kursant tańczy,fajny malarz tańczy,fajny indianin tańczy,fajny mumin tańczy,fajny muzyk tańczy,fajny policjant tańczy,fajny żołnierz tańczy,fajny lekarz tańczy,fajny sprzedawca tańczy,fajny pisarz tańczy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agaopole
Administrator
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 16:49, 17 Sie 2005 Temat postu: hehe:-) |
|
|
O tak!! Te pląsy są niesamowite:-D. Jeszcze jest 10 Gumisiów, 10 Aktorów itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zybina
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:13, 18 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
“Wyścig balonów”
Uczestnik ma za zadanie przeprowadzić piłkę do gry w piłkę ręczną za pomocą laski gimnastycznej jak najszybciej od linii startu poprzez punkt zwrotny do punktu wyjścia. Na kartce zapisujemy mu uzyskany wynik.
Powyższa zabawa wzorowana jest na zabawie pochodzącej z Bangladeszu o nazwie “Wyścig balonów”, której przebieg jest następujący: ustalamy trasę wyścigu i wyznaczamy start i metę oraz punkt zwrotny. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje balonik, który musi na dany znak przeprowadzić od linii startu do mety, ale wolno go posuwać tylko za pomocą kijka lub innymi technikami wcześniej wśród zawodników ustalonymi. Liczy się uzyskany czas.
CHODZĄCE WIZYTÓWKI
Cel gry: poznanie się członków grupy zajęciowej
Materiały: kartki A5, kredki, mazaki itp.
Przebieg gry:
Uczestnicy rysują własną wizytówkę. Przedstawiają na niej za pomocą obrazków swoje cechy charakteru lub zainteresowania, nie podpisując kartek własnym imieniem. Z tak przygotowanymi wizytówkami podchodzą do innych osób. W parach wzajemnie opowiadają o tym, co jest na ich kartkach. Po dokonaniu prezentacji wymieniają się obrazkami.
Podchodząc do następnej osoby, uczestnicy opowiadają już nie o sobie, lecz o osobie, której kartkę trzymają. Rzecz powtarza się kilkakrotnie, po czym wszyscy siadają w kręgu.
Następuje wówczas prezentacja osób, których wizytówki trzymamy w rękach. Należy przedstawić tą osobę oraz opowiedzieć o jej zainteresowaniach i tym, co chciała przedstawić. Przy prezentacji często wychodzą śmieszne sytuacje związane ze zniekształconymi informacjami
Na zakończenie wszystkie wizytówki przyczepiamy na szarym papierze i wieszamy na ścianie tworząc „galerię osobliwości”.
Zabawa: Zatłoczony tramwaj.
Wszyscy stają ciasno w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Osoby stojące na końcu, kolejno przeciskają się między rzędami do przodu, jak w zatłoczonym tramwaju. Potem ustawiają się na początku tramwaju, tworząc ściany tramwaju dla następnych. Zabawa trwa tak długo, aż wszyscy przejdą między rzędami.
Można zabawę urozmaicić poleceniami typu:
- tramwaj skręca w lewo/ w prawo;
- tramwaj gwałtownie hamuje;
- kontrola biletów;
- itp.
P.S. dorzucam... niezapominając o "10 kursantów" i "fajny kursant tańczy"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewelinka
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 18:25, 18 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Zabawa "impuls": dzieci siadają w dwóch rzędach(rzędy oddalone od siebie o jeden krok) i podają lewą rękę osobie za sobą a prawą osobie przed sobą . Jedna z druhen staje na końcu rzędów trzymając w ręku guziczek lub pieniązek pomalowany z jednej strony na czarno a z drugiej na biało lub czerwono(jak sie komu podoba;) ). Ostatnia osoba z rzedu patrzy na ręce druhny i na pieniązek. Druhna podrzuca pieniązek :jezeli wypadnie czarny, zuchy nic nie robią, jednak jesli wypadnie czerwony ostatni zuch z rzedu puszcza osobie przed soba impuls poprzez sciśnięcie ręki i tak dalej . Pierwsza osoba z rzedu musi złapać pisak który trzyma druhna stojąca na początku rzedu. Osoba która pierwsza złapie pisak idzie na koniec swojego rzędu. Wygrywa rzad który pierwszy przejdzie całą kolejkę. w zabawie są jednak zmyłki : jeżeli pierwsza osoba złapie pisak a pieniązek wypadnie na czarnej stronie OSTATNIA osoba z rzedu idzie na początek.
Zabawa polega na tym zeby siedziały w skupieniu i ciszy. Tylko ostania osoba z rzedu moze patrzec na druhnę z pieniążkiem, wszystkie inne zuchy patrzą przed siebie.
Mam nadzieje ze zrozumieliście o co chodzi jezeli nie to dzwońcie 4166214 albo 508 259 510 Całuje gorąco papapa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewelinka
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 18:26, 18 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
A zabawa " fajna Ewelinak tanczy" to co??????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zybina
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:18, 24 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Czy nikt z Was nie zna żadnych gier????
Dziś w prezencie dwie z Włoch!
“Szkoła piłek”
Kto więcej razy złapie piłkę w ciągu 0,5 min., w trakcie podrzutu piłki, a przed jej złapaniem wykona przysiad i dotknie podłoża prawą ręką - ten wygrywa.
Zabawa ta pochodzi z Włoch. Średniej wielkości piłkę rzucamy o ścianę domu lub sali gimnastycznej, a po odbiciu łapiemy. Należy przy tym przestrzegać kolejności podanych niżej zasad. Kto popełnił błąd, ten odpada z gry.
13 reguł gry:
• rzucamy i łapiemy piłkę oburącz;
• rzucamy i łapiemy piłkę piłkę nie odrywając stóp od podłoża;
• jw., tylko nie wolno się zaśmiać;
• jw., tylko stojąc na jednej nodze;
• jw., ale łapiemy jedną ręką;
• rzucamy piłkę i klaszczemy 2 razy przed jej złapaniem;
• rzucamy piłkę, a przed jej złapaniem klaszczemy raz przed sobą raz za sobą;
• rzucamy piłkę, a przed jej złapaniem kręcimy młynka skrzyżowanymi ramionami;
• rzucamy piłkę i przed jej złapaniem posyłamy komuś pocałunek;
• rzucamy piłkę, a przed jej złapaniem dotykamy prawą ręką podłoża;
• rzucamy piłkę, a przed jej złapaniem uderzamy się prawą ręką w pierś;
• rzucamy piłkę, a przed jej złapaniem składamy ramiona na piersi;
• rzucamy piłkę, a przed jej złapaniem obracamy się wkoło własnej osi.
PRZED ŚWIĘTEM PIECZONEGO ZIEMNIAKA
“Zbieranie kartofli”
Uczestnik zabawy ustawia się na linii startu trzymając trzy woreczki, i na sygnał prowadzącego biegnie i wkłada kolejno woreczki do kółek ringo, obiega pachołek i wraca zbierając woreczki. Po przebiegnięciu linii mety prowadzący wyłącza stoper. Liczy się uzyskany czas.
Zabawa pochodzi z Włoch, a jej przebieg jest następujący: na wyznaczonym polu rozłożone są kartofle. Dzieci ustawiają się na linii startu trzymając przed sobą miski i łyżki. Na znak prowadzącego dzieci rozbiegają się i starają zebrać jak najwięcej kartofli - nie wolno przy tym podnosić ich ręką.[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bunia
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 12:36, 26 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Gry i ćwiczenia:
1. Lustro
Jedna osoba wychodzi. Grupa ustala jedną osobę, która będzie lustrem i będzie pokazywała jakieś ruchy, które całość będzie za nią powtarzała. Osoba, która wyszła, wraca i musi rozpoznać kto jest lustrem.
2. Ludzie do ludzi
Dobieramy się w pary. Osoba prowadząca zabawę woła np.: ręce do rąk, kolana do kolan itd. Osoby w parach muszą przyłożyć swoje ręce do rąk lub kolana do kolan. Gdy osoba prowadząca zawoła : ludzie do ludzi pary się zmieniają. Osoba prowadząca również może się zmienić.
3. Po mojej prawej stronie…
Osoba, której miejsce po prawej stronie jest wolne mówi: " po mojej prawej stronie usiądzie osoba, która… (tu wybieramy jakąś kategorię osób) np. ma zielone oczy, lubi dżem truskawkowy, ma rodzeństwo itd." Wszystkie osoby , które należą do wybranej kategorii osób próbują usiąść na wolne siedzenie. Pierwsza, której się uda zostaje na nim, a reszta wraca na swoje miejsca. Następna osoba, która ma wolne prawe miejsce wybiera kolejną kategorię.
4. Sałatka owocowa
Siadamy w kole. Dzieci odliczają np. do czterech. Każda liczba to inne owoc. Np. jedynki to banany, dwójki kiwi itd. Gdy osoba prowadząca krzyknie „banany” wtedy wszystkie osoby, które „są bananami” :] zamieniają się miejscami. Podobnie jest z innymi owocami. Gdy prowadzący krzyknie „sałatka owocowa”, wtedy wszystkie dzieci zmieniają miejsce.
Jest to zabawa, do której można wymyślać wiele wariantów.
5. Kret
Wybieramy "kreta". Reszta gromady to "ziemia". Zadaniem kreta jest przejście z jednego miejsca na drugie przy pomocy jak najmniejszej liczby "kopczyków". Zuchy rozstawiają się w luźnej gromadce po dróżce. Kret wybiera sobie trasę i stara się ją zapamiętać. Następnie wraca na linię startu. Zawiązujemy mu oczy i ponownie ma przejść trasę. Każdy zuch (kucający na drodze), który zostanie dotknięty to "wykopany kopczyk" (wstaje). Wygrywa ten zuch, który pokona wyznaczoną trasę w jak najkrótszym czasie i przy najmniejszej ilości wykopanych "kopczyków".
6. Przeprawa przez las (zabawa podobna do „Kreta”)
Część gromady ustawiamy jak drzewa w lesie, w szachownicę, wyznaczając jednakową odległość pomiędzy poszczególnymi zuchami. Pozostałe zuchy, po przyjrzeniu się, jak ustawione są „drzewa”, zawiązują sobie oczy i przedzierają się przez „las”, tak aby nie dotknąć „drzewa”. Zwyciężają zuchy, którym to się udało. Dla ułatwienia „drzewa” mogą „szumieć”.
7. Nazwij pięć
Do zabawy potrzebny jest jakiś mały przedmiot, który będzie można podawać sobie w kręgu.
Zabawa „wyrabia” szybkość kojarzenia i twórcze pomysły. Koncentruje uwagę.
Wszyscy siadają w kręgu obok siebie. Jedna osoba siedzi w środku z zamkniętymi oczami. Zuchy podają sobie w koło przedmiot (pacholik), aż do chwili gdy osoba w środku powie „stop”. W tym momencie osoba, u której ostatnio był pacholik, musi podać go dalej i szybko wymienić na przykład pięć np. przedmiotów szkolnych, ozdób choinkowych. Inni gracze jak najszybciej podają sobie dalej pacholik w kole. Jeśli gracz mówiący nazwy przedmiotów zdąży wymienić odpowiednią liczbę przedmiotów zanim powróci do niego pacholik, zabawa toczy się dalej i osoba w środku zostaje ta sama. Jeśli nie zdąży - zamienia się z osobą ze środka na miejsce i mówi „stop” w następnej rundzie.
Można dowolnie zmieniać liczbę i kategorie wymienianych przedmiotów. Mogą to być nazwy przedmiotów, mogą też ich cechy. Kolory bombek na choince, potrawy Wigilijne, możliwe prezenty dla mamy (takie wigilijne pomysły). Wszystko zależy od tego, jak dużo osób siedzi w kręgu (wtedy warto zwiększyć liczbę wymienianych rzeczy) i od umiejętności zuchów (uważajmy na zbyt trudne zadania). Kolejną kategorię najlepiej podać przed rozpoczęciem się nowej rundy.
8. Lawina
Jeden z zuchów zostaje początkiem lawiny. Kogo dotknie, ten dołącza do niego (chwyta go za rękę). Tworzy się wąż. Osoba, która nie została złapana, staje się początkiem nowej lawiny.
9. Gonitwa imion
Ustaw dzieci w dwóch szeregach, jeden za drugim. Niech każde dziecko położy dłonie na ramionach stojącego przed nim i cofnie się jak najdalej do tyłu, ale nie puszczając ramion poprzedzającego. W obu szeregach dzieci stoją w pozycji jeden za drugim z opuszczonymi rękami, to jest pozycja wyjściowa do rozpoczęcia ćwiczenia. Na sygnał (gwizdek) pierwsze dziecko biegnie wzdłuż szeregu na jego koniec. Klepie w ramię poprzedzające je dziecko, wykrzykując jego imię. Każde następne dziecko robi to samo, a jeśli ta gonitwa dotrze do pierwszego dziecka stojącego w rzędzie i zostanie wykrzyknięte jego imię, zabawa rozpoczyna się od nowa. Ćwiczenie trwa do momentu, gdy wszystkie dzieci wezmą udział w gonitwie. Wygrywa ten zespół, który bezbłędnie je wykona, czyli nie pomyli się w wykrzykiwaniu imion dzieci poprzedzających, oraz zrobi to jak najszybciej.
10. Fasola
Dzielimy dzieci na kilkuosobowe zespoły, które ustawiamy w szeregu. Każde dziecko ma swój talerzyk. W trakcie słuchanej muzyki dzieci przekładają fasolę z talerzyka na talerzyk. Gdy muzyka milknie kończą czynność. Następnie wspólnie przeliczają fasolę. Wygrywa ten zespół, który przełożył ich więcej.
11. Śledzie
Wycinamy z papieru śledzia. Przywiązujemy sznurek do ogona oraz do swojego pasa (z tyłu). Śledź musi być ciągnięty po ziemi. Zadaniem uczestników jest złapanie śledzia innych osób oraz uchronienie swojego śledzia przed złapaniem. Wygrywa ta osoba, która pozostaje jako jedyna z nie zdeptanym śledziem.
Postaram się co jakiś czas dostarczać Wam jakiś nowych GiĆ'ów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zybina
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:12, 26 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Bunia jesteś wielka! Najbardziej spodobała mi się zabawa Kret, może dlatego, że jej nie znałam. Kiedy ktoś z uczestników podzieli się swoimi pomysłami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Martósia
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:56, 31 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
moi rodzice dali do mojego pokoju królika, który przez cały tydzień mojej nieobecności skonsumował mój spiewniczek kursowy. czy ktoś byłby tak miły i podał mi tekst do pląsów Idzie zuch, a wicher...i to o przyjażni Ninki. Z góry baaaaardzo dziękuję i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nina
Gość
|
Wysłany: Czw 20:03, 01 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Martósiu - przesyłam:
JAka siła jest
w splecionych mocno dłoniach
Jaką moc ma
spojrzenie w ludzkie oczy,
jak dobrze jest gdy ludzi łączy przyjaźń
cały dzień inaczej się toczy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zybina
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:02, 02 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Mój pies kiedyś "zjadł" pilota do telewizora, więc całkowicie rozumiem Twojego królika... Serdeczny serwus!
IDZIE ZUCH
Przygotował zuch dwie nogi
Do dalekiej długiej drogi
Noga lewa, noga prawa
To dla zucha jest zabawa
ref: Idzie zuch i wicher dmucha,
I do tyłu ciągnie zucha,
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje.
2. Przygotował zuch dwie ręce
Tylko dwie, bo nie miał więcej
Ręka lewa, ręka prawa
To dla zucha jest zabawa
3. Przygotował zuch dwa oka
Takie wielkie jak u smoka
Oko lewe, oko prawe
Oba świata są ciekawe.
4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Martósia
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:21, 02 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Zybinko, bardzo Ci dziękuję, jesrteś kochana,a co do zwierzątek, to sądziłam, ze tylko ja mam takie problemy,ale widzę,że jest nas troszeczkę więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Twister
Gość
|
Wysłany: Sob 20:03, 03 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Poczta Główna
Zabawa jest przeznaczona dla większej liczby uczestników. Uczestnicy dzielą się na pary i nazywają nazwami miast, np. Kraków, Łódź, Londyn, Paryż itp. Powtarzają te nazwy w kręgu (dla lepszego zapamiętania). Pokój zostaje podzielony na 4 sektory odpowiadające poszczególnym miastom (tereny zostają w dowolny sposób oznakowane i ewentualnie podpisane). Osoba prowadząca mówi: list (pocztówka, telegram) z miasta... do miasta... Wtedy uczestnicy reprezentujący te dwa miasta zamieniają się miejscami. Jeśli przesyłką jest list, gracze idą, jeśli pocztówka, przemierzają przestrzeń skokami, jeśli telegram, biegną
Kto ma piłkę
Uczestnicy siadają w kręgu na podłodze, jedna osoba wychodzi za drzwi. Gdy jest na zewnątrz, reszta podaje sobie nawzajem piłkę. Kiedy osoba chce wrócić, musi zapukać trzy razy i wejść możliwie najszybciej po trzecim zapukaniu. Ten, kto w danym momencie w posiadaniu piłki, musi ją natychmiast schować u siebie lub w pobliżu. Celem osoby, która weszła, jest zgadnąć kto ma piłkę i gdzie ją ukrył.
Pociąg
Uczestnicy siedzą w kręgu na krzesłach, osoba prowadząca staje w środku. Osoba prowadząca porusza się po okręgu naśladując jakiś środek lokomocji, np. samochód, pociąg, statek itp. Zatrzymuje się przed kilkoma osobami, daje im znak i one ruszają za nim, naśladując ten sam pojazd. Kiedy w ruchu jest już 6 - 10 uczestników, osoba prowadząca woła: zmiana i wszyscy włącznie z nią starają się usiąść na krzesłach. Ten, kto zostaje bez krzesła, zaczyna zabawę od początku naśladując inny pojazd
(żeby nie było że ludzie z kursu zuchowego nie znają zabaw)
Pozdrawiam wszystkich,(
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|