 |
LAS - Praszka 2005 Oficjalne forum Letniej Akcji Szkoleniowej - Praszka 2005
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Natalijaa
Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: Pią 22:20, 09 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
nina, czy mogłabys dopisac pozostałe zwrotki do "Idzie zuch" ... o głowie:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Twister
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 17:14, 24 Wrz 2005 Temat postu: Całuje wszystkie Gumisie |
|
|
Zybinka!Zaczynam 14 pażdziernika swoje zajęcia w SKIBIE. Mam nadzieje, że się zobaczymy na jakiejś przerwie:)
Pozdrawiam wszystkie Gumisie. Jestem pewna,że u każdego z Was rozpoczeła się już Zuchowa Przygoda.
Buziaczki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta
Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Niemodlin
|
Wysłany: Sob 20:11, 24 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
nie jestem Niną ale pamiętam ;] :
przygotował zuch swą głowe, na daleką cieżka droge, głowa w lewo głowa w prawo, takie jest zuchowe prawo.
pozdrawiam cieplutko :*
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zybina
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:15, 25 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Dopisuję tą zwrotkę do swoich zbiorów. Dziękuję Marto, która nie jesteś Niną.
Twister do zobaczenia na przerwie 14 października... ale mi sprawiłaś niespodziankę!!!!
Teraz jakieś.... Ćwiczenie podnoszące koncentrację
• „leniwe ósemki” - ćwiczenie pobudzające obie półkule do pracy. Podstawą tego ćwiczenia jest wodzenie wzrokiem, bez ruszania głowy. Na początku należy pokazać jak wygląda leniwa ósemka, następnie na własnej kartce narysować ją kilkakrotnie. Kolejnym sposobem jest wyciagnięcie kciuka przed siebie, na wysokość oczu i rysowanie „leniwej ósemki” w powietrzu- ZAWSZE zaczynając w lewo. Można wpierw kciukiem lewej ręki wodzić, potem prawej, na końcu można złączyć ręce i także rysować ósemkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zybina
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:50, 25 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Przesyłam Wam fragment listu ze świetnymi pomysłami Pawła ze Szczecina:
jak zaczęliśmy robić leśnika, to znaleźliśmy taką grę - nazywa się "patyk":
gracze stoją w równej odległości ( znaczy, po okręgu ) od wbitego w ziemię patyka, na komendę, np. liść dębu każdy zawodnik szuka odpowiedniego liścia ( jednocześnie przyboczny może pokazywać planszę z narysowanym liściem, by zuchy wiedziały, o jaki chodzi ), i dopiero z tym liściem może podbiec i wyrwać patyk z ziemi. gra kończy się po np. 6 turach, i wygrywa ten, kto ma większą liczbę zwycięstw.
Inna zabawa - przy Robinsonie zanim inna gromada rozpoczęła budowę szałasów na "bezludnej wyspie", urządzili na równym terenie coś w stylu "turlania bali" - polega to na tym, że wszyscy uczestnicy zabawy kładą się bardzo blisko siebie, osoba z końca turla się po nich jak kłoda drewna, po czym dołącza do leżących bali z przodu, by inni mogli turlać się dalej, aż do momentu, gdy każdy się przeturla.
gdzieś znalazłem także kwadrygi - to z zuchowej majsterki czterech pór roku wiosna - lato. Ciekawa sprawa:D w końcu po majsterce zrobi się wyścig i gra jest:)
Jeszcze na jakimś rajdzie był punkt - a to już do ćwiczeń - gdzie zuchy musiały podejść do różnych zapachów, i określić, co to takiego jest. Można tak zrobić także z płynami - soki itp.
Mam nadzieję, że się przyda:) Pozdrawiam, Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
numi
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 12:32, 04 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Pif Paf
Dzieci stają w kółku
jedno dziecko staje w środku z zamkniętymi oczami i zaczyna się kręcić
zatrzymuje się w pewnym momencie - otwiera oczy i celując rękami nawprost mówi "pif"
osoba, którąwycelowała osoba w środku kuca
a osoby po bokach tej osoby kierują się ku sobie i kto pierwszy powie "paf" ten stoi, a osoba trafiona wchodzi do środka, jeżeli osoba nie kucnie szybko to wtedy ona wchodzi do środka
Mam nadzieje, że jasno to opisałam
Nina
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
linka
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:25, 23 Maj 2006 Temat postu: ZABAWY |
|
|
zabawa 1"świat uczuć 1"
zuchy dobierają sie w dwójki, zuch z "numerkiem 1" losuje karteczkę na której jest napisana jedna z cech charakteru, itp [np. złość, cierpliwość...] zuch z "numerkiem2" musi odgadnąć jakia to cecha bądz uczucia. sami okreslacie ile razy zuch 2 musi odgadnąć rzeczy. nastepnie zamieniaja sie rolami
zabawa 2"świat uczuć 2"
dobierają sie po dwie osoby, stoja przodem do siebi, zuch nr 1 , zaczyna zachowywać sie jak na codzień gdzy odrabia lekcje, bawi sei na dworze, pomaga mamie itp. zuch 2 musi naśladować gesty zucha nr 1.
inne zabwy
Zdobywanie grodu
9 - 18 lat, drużyna.
W tej grze może uczestniczyć od dziesięciu do czternastu uczestników. Wysypcie piaskiem na trawie zarys grodu - prostokąt, kwadrat lub kształt zamku z basztami na rogach - wielkości 10 x 5 m. Drużynę dzielimy na dwa zespoły. Jeden będzie wyobrażał obrońców zamku, drugi - oblegających.
Napastnicy zbliżają się do zamku, a załoga wybiega na flanki (do granicy wysypanego piaskiem rysunku), aby się bronić. Napastnicy podejmują wypady ze wszystkich stron równocześnie, starając się ściągnąć obrońców z murów. Każdy, kto całym ciałem opuści mury jest jeńcem i odchodzi do miejsca, gdzie przebywają jeńcy nacierających. Kto natomiast z napastników zostanie wciągnięty całym ciałem na teren grodu, musi zaprzestać walki i zostaje uwięziony w wieży znajdującej się w środku grodu. Walczy się do ostatecznego rozstrzygnięcia.
Wyskocz na gałąź
9 - 18 lat, pary.
Gramy pod samotnym drzewem, które posiada poziomą gałąź, możliwą do osiągnięcia po wyskoku. Dwaj współzawodnicy stoją pod nią i czekają na sygnał. Kiedy sędzia gwizdnie, jeden chce jak najszybciej zawisnąć na gałęzi, a drugi mu w tym przeszkadza. Walczy się w dowolny sposób. Sędzia mierzy czas.
Kiedy pierwszemu zawodnikowi uda się zawisnąć na gałęzi, lub gdy upłynie trzyminutowy czas, starcie się kończy. Po krótkim odpoczynku zaczyna się kolejna runda ze zmianą ról.
Wciągnij przeciwnika do swojego koła
9 - 18 lat, pary.
Dwójki graczy stoją frontem do siebie. Każdy ma za sobą w odległości dwóch metrów mały okrąg. Na znak sędziego rozpoczyna się walka. Każdy z przeciwników stara się doprowadzić rywala do swojego okręgu i zmusić go do dotknięcia wnętrza kręgu jakąkolwiek częścią ciała. Może go tam zanieść, toczyć lub dowlec.
Jeśli starcie toczy się dłużej niż minutę kończy się bez rozstrzygnięcia.
Złap kij
9 - 14 lat, pary.
Pomoce: kij .
Pierwszy gracz trzyma przed sobą ręce na wysokości piersi, a pomiędzy wyprostowanymi dłońmi kij. Drugi gracz podnosi rękę tak, aby znajdowała się ok. 20 cm. nad kijem. Pierwszy w pewnym momencie rozsuwa dłonie, pozwalając kijowi spadać, drugi ma chwycić kij zanim dotknie on podłogi. Jeśli mu się to uda zdobywa punkt. Potem obaj zamieniają się rolami. Wygrywa ten, kto w dwudziestu kolejkach zdobędzie więcej punktów.
Inny wariant: Można ustalić inną odległość ręki chwytającego od kija, w zależności od wieku i zręczności graczy. Spróbujcie chwytać spadający kij lewą ręką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|